sobota, 8 marca 2014

10 km w mniej niż 2 miesiące?

Dlaczego biegamy?







Inforgrafika (link do strony) pokazuje, że bieganie jest najczęściej wybieranym sportem. Bieganie jest fajne! A nawet jeśli nie jest, to na pewno jest modne. Coraz większą popularnością cieszą się imprezy biegaowe na przeróżne dystanse. 
Bieganie jest również bardzo wygodne - nie potrzebujemy właściwie żadnego sprzętu. Zakładamy buty (i jeśli jesteśmy kobietą stanik sportowy) i siup! Biegać można wszędzie! 

Dlaczego ja biegam?

na pewno każda osoba, która biega ma swoją historię dotyczącą początków. Ja zaczęłam od rzucenia palenia i... biegu do autobusu. Później poszło już z górki. Od 5 lat z większymi lub mniejszymi przerwami truchtam. Nigdy jednak nie przekroczyłam granicy 6km. Jednak na mojej liście noworocznych postanowień znalazło się wystartowanie w biegu na 10 km. W mieście w którym mieszkam w maju odbywa się maraton, a oprócz tego wyścigi na krótsze dystanse. Idealna okazja. Jeszcze się nie zapisałam, ale dałam sobie czas do 1 kwietnia, żeby przynajmniej sprawdzić czy jestem w stanie biegać dalej (i szybciej).

Jak zamierzam się przygotowywać?

a) Trening pod kątem zawodów rozpoczęłam w tym tygodniu. Postanowiłam ćwiczyć mniej więcej w zgodzie z tym planem treningowym:


1 tydzień
20 min truchtu
25 min truchtu + 6 przebieżek
+ 10 min truchtu
30 min truchtu + gimnastyka
2 tydzień
20 min truchtu +5 min marszu + 10 minut truchtu
30 min truchtu + 6 przebieżek
+ 10 min truchtu
25 min truchtu +5 min marszu + 15 minut truchtu + gimnastyka
3 tydzień
30 min truchtu
30 min truchtu + 6 podbiegów
+ 10 min truchtu
40 min truchtu + 6 przebieżek+ gimnastyka
4 tydzień
30 min truchtu
30 min truchtu + 6 podbiegów
+ 10 min truchtu
45 min truchtu + gimnastyka
5 tydzień
40 min spokojnego biegu
30 min truchtu + 5x500m po 3:00, przerwa między odcinkami 3 minuty w truchcie
+ 10 min truchtu
45 min spokojnego biegu
+ gimnastyka
6 tydzień
40 min spokojnego biegu
30 min truchtu + 7x500m po 3:00, przerwa w truchcie 3 minuty
+ 10 min truchtu
50 min spokojnego biegu
+ gimnastyka
7 tydzień
40 min spokojnego biegu
30 min truchtu + 5x1000m po 6:00, przerwa w truchcie 4 minuty
+ 10 min truchtu
50 min spokojnego biegu
+ gimnastyka
8 tydzień
30 min spokojnego biegu
30 min truchtu + 6 przebieżek
+ 10 min truchtu
START BIEGU 10 KM
 link do artykułu z planami treningowymi

b) "Gimnastykę" będę wykonywała częściej niż raz w tygodniu, ale jeden trening będę w całości poświęcała na ćwiczenia przeznaczone dla biegaczy.

Po wypróbowaniu tych ćwiczeń nie mogłam siedzieć przez 2 dni! Zobaczę czy przyniosą jakieś efekty.




c) Kolejnym elementem moich przygotowań są ćwiczenia oddechowe. Niestety na razie nie mogę chodzić na basem, więc będę ćwiczyć "na sucho". Wystarczy maksymalnie wdychać i wydychać powietrze i w każdej pozycji wytrzymać kilka sekund. 

Trzymajcie kciuki!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

tekst alternatywny